Off-screen (prilog): izvan filmskog ili televizijskog kadra.
Analitičko i kritičko razmišljanje, nepopularno mišljenje i stalno promišljanje filmskih tema iz off-a.
OFF- SCREEN
Alternative film/video festival 2020 – utisci iz off-a
Ko sme da se usudi da pravi film? Koja je perspektiva alternativnog, vaninstitucionalnog, eksperimentalnog i amaterskog filma danas? A koje filmove naša autorka izdvaja sa ovogodišnjeg festivala?
Dokumentarac Danijele Štajnfeld „Zaceli me“ – pričanje će nas spasiti
Žrtve silovanja nisu samo broj u godišnjoj statistici jedne države, već ljudi koji pokušavaju da prevaziđu svoju traumu i nastave svoj život. Kako da podržimo i zašto je jako važno da verujemo žrtvama silovanja, uči nas dokumentarac hrabre Danijele Štajnfeld „Zaceli me“.
4 meseca, 3 nedelje i 2 dana: Iridina filmska pričaonica
Povod za 21. Pričaonicu bio je film 4 meseca, 3 nedelje i 2 dana. O filmu, diskusiji koja se pokrenula na Pričaonici, društvenim okolnostima filma i današnjice u kontekstu abortusa - čitajte u tekstu.
Žene naše kinematografije: Zora Dirnbah
Zora Dirnbah bila je hrvatska jevrejska scenaristkinja, dramaturškinja, novinarka i spisateljica, čiji rad analiziramo u okviru temata Žene naše kinematografije. Čitajte više o motivu igre u prvom jugoslovenskom filmu o holokaustu, kao i u drugim Zorinim filmovima.
Žene naše kinematografije: Vera Belogrlić
Vera Belogrlić bila je rediteljka i koautorka čuvene dečije emisije Na slovo, na slovo. Pored toga što se izborila da dokaže da režija nije muški posao, uspela je i da osvoji Sterijinu nagradu! O njenom talentu, posvećenosti i toplini čitajte u ovom tekstu temata Žene naše kinematografije.
Žene naše kinematografije: Oja Kodar
Oja Kodar ili Olga Palinkaš? Ako pitate njenog ljubavnika Orsona Velsa - rekao bi ovo prvo. O Ojinoj saradnji sa Orsonom, samostalnim filmovima, kao i o tome zašto je porede sa Leni Rifenštal... čitajte u tekstu!
Žene naše kinematografije: Vera Crvenčanin Kulenović
Vera Crvenčanin Kulenović bila je prva žena koja se bavila filmskom režijom i scenaristikom u Jugoslaviji. Osim toga bila je i dramaturškinja i pozorišna rediteljka, kao i partizanka i borkinja u Drugom svetskom ratu. Verina biografija zvuči kao predložak za film. Uverite se u to i sami u ovom tekstu.
Žene naše kinematografije: Suada Kapić
Suadu Kapić bismo mogle da nazovemo renesansnom ličnošću da je u periodu renesanse ženama bilo dozvoljeno/omogućeno da stvaraju. Glumica, scenaristkinja i rediteljka su samo neka od njenih zvanja. Saznajte više u prvom tekstu temata Žene naše kinematografije!
Jutra koja ne menjaju sve
Kako se u istom gradu, u različitim režimima tridesetogodišnjaci iz dve različite generacije bore sa sličnim problemima? Junaci serija Grlom u jagode i Jutro će promeniti sve vam daju odgovore.