
Offstage (prilog): izvan pozorišne scene.
Istorija, teorija, analiza i kritika drame i pozorišta iz off-a.
OFFSTAGE
POZORIŠTE, ŽENSKI ROD(OSLOV)
Monodrama Marije Medenice "Neodustajanje" višeslojni je, a duhovit, atraktivan a samosvestan mozaik života i preživljavanja savremene glumice, čiju sudbinu određuju (najčešće suprotstavljene) sile svakodnevice, pozorišta i masmedija.
OD KOSOVA DO METOHIJE – kritika predstave Berlinski zid
Da je i danas moguće spojiti savremenu porodičnu pripovest i društvenu povest, izbegavajući iskušenja psihološkog detaljiziranja, ali i samodovoljnosti postdramskog manirizma, pokazuje na zanimljiv način nova postavka drame Berlinski zid Željka Hubača, koju je u Srpskom narodnom pozorištu režirao sam autor.
LJUBAV I DRUGE IGRE – kritika predstave Ludi kamen
Prezentujući u jedinstvenom scenskom okviru Čehovljeve jednočinke Prosidba (1889) i Medved (1888), Radoslav Milenković je svoje čitanje zasnovao na pažljivom gradiranju žanrovskih nijansi, solidnoj vizuelnoj stilizaciji i preciznoj glumačkoj podeli koja je donela efektnu i ubedljivu igru.
I tako bez veza, stiže me, ipak, rodna, bolna, jeza: Beogradska trilogija
Predstava Beogradska trilogija reditelja Ivana Vanje Alača dragocena je u teatarskom životu Srbije, a evo i zašto...
SESTRA EROS, BRAT TANATOS – kritika predstave Kod Večite slavine, Sonje Petrović
Vođen ne samo autentičnošću rediteljskog koncepta, već očigledno i nekom vrstom životnog, generacijski uslovljenog stava u odnosu na tematiku, glumački ansambl je ostvario predstavu u kojoj, uprkos mnogih zamki na nivou žanra, stilskih iskušenja, brojnih nijansiranja u atmosferi i jezičkih začkoljica, nema slabog mesta.
(META)STAZE ILUZIJE – kritika predstave „Lari Tompson, tragedija jedne mladosti“
"Šta je u našoj životnoj i teatarskoj situaciji aktuelnije od postavljanja komada koji, uz podnaslov „show must go on“, prvenstveno preispituje samu mogućnost održavanja pozorišne predstave?"
Predstava „Midlseks“: između antičkog mita i savremene kvir drame
Predstava „Midlseks“ rediteljke Jovane Tomić po istoimenom romanu Džefrija Judžinidisa i u produkciji Srpskog narodnog pozorišta govori o interseks osobi koja pokušava da osvesti i prihvati svoj rodni identitet. Međutim, da li je predstava zapravo uspela da podstakne publiku da razume i oseti empatiju prema drugima i drugačijima i kakve veze Car Edip ima sa time, čitajte u tekstu.
IBI (URBAN) THE GREAT …ili susret mikrofona sa klozetskom šoljom na trpezarijskom stolu
Mračno ludička predstava Ibi The Great (režija Andraš Urban) u somborskom Narodnom pozorištu razrasta se raspojasano i istovremeno mudro oko osovine „glumac-publika-pozorište“, prelivajući se neprestano preko (uostalom, za nas gotovo izbrisanih) granica takozvane pozorišne iluzije...
Zoom festival u Rijeci – nije preko Zoom-a
Kako su autorke i autori Zoom festivala u Rijeci prevazišli granice tradicionalnog pozorišta, i može li umetnost da reši goruće probleme u društvu? U ovom tekstu vam donosimo prikaz tri predstave sa ovogodišnjeg Zoom festivala.