Offstage (prilog): izvan pozorišne scene.

Istorija, teorija, analiza i kritika drame i pozorišta iz off-a.

OFFSTAGE

OD KOSOVA DO METOHIJE – kritika predstave Berlinski zid

By |15/03/2022|Predstave|

Da je i danas moguće spojiti savremenu porodičnu pripovest i društvenu povest, izbegavajući iskušenja psihološkog detaljiziranja, ali i samodovoljnosti postdramskog manirizma, pokazuje na zanimljiv način nova postavka drame Berlinski zid Željka Hubača, koju je u Srpskom narodnom pozorištu režirao sam autor.

SESTRA EROS, BRAT TANATOS – kritika predstave Kod Večite slavine, Sonje Petrović

By |24/02/2022|Predstave|

Vođen ne samo autentičnošću rediteljskog koncepta, već očigledno i nekom vrstom životnog, generacijski uslovljenog stava u odnosu na tematiku, glumački ansambl je ostvario predstavu u kojoj, uprkos mnogih zamki na nivou žanra, stilskih iskušenja, brojnih nijansiranja u atmosferi i jezičkih začkoljica, nema slabog mesta.

Predstava „Midlseks“: između antičkog mita i savremene kvir drame

By |04/01/2022|Predstave|

Predstava „Midlseks“ rediteljke Jovane Tomić po istoimenom romanu Džefrija Judžinidisa i u produkciji Srpskog narodnog pozorišta govori o interseks osobi koja pokušava da osvesti i prihvati svoj rodni identitet. Međutim, da li je predstava zapravo uspela da podstakne publiku da razume i oseti empatiju prema drugima i drugačijima i kakve veze Car Edip ima sa time, čitajte u tekstu.

IBI (URBAN) THE GREAT …ili susret mikrofona sa klozetskom šoljom na trpezarijskom stolu

By |24/12/2021|Predstave|

Mračno ludička predstava Ibi The Great (režija Andraš Urban) u somborskom Narodnom pozorištu razrasta se raspojasano i istovremeno mudro oko osovine „glumac-publika-pozorište“, prelivajući se neprestano preko (uostalom, za nas gotovo izbrisanih) granica takozvane pozorišne iluzije...