OFF-SCREEN
Januarski izazov iz off-a: Animirani filmovi
I ove godine smo vam spremili filmski izazov! Pred vama je 31 animirani film za svaki dan u januaru. Priključite se izazovu #izazov_izoffa
Najgora generacija na svetu
Da li je film„Najgora osoba na svetu“ reditelja Joakima Trira zasluženo proglašen za najbolji ovogodišnji film od strane pojedinih kritičara? Šta je problem sa nagrađenim filmovima Palić film festivala i da li su očevi zaista krivi feministiknjama za sve?
Kritika filma „Kelti“: pomirenje sa devedesetima
Putovanje kroz vreme, nazad u detinjstvo, koje nam je priredila rediteljka Milica Tomović sa svojim debitantskim dugometražnim filmom „Kelti“, ispunjava nas nekim gorko-slatkim osećanjem, ali i pitanjem: da li je priča o devedesetima konačno ispričana i da li ima da nam ponudi išta sem nostalgije?
OFFSTAGE
NEBO POD BERLINOM – Laibach, Wir sind das Volk
Spektakl Wir sind das Volk je kritičko-poetska, zaumna i beskompromisna interpretaciju fenomena “narod” u današnjem svetu, zasnovana na dramskom i proznom opusu Hajnera Milera.
ŠARGAN, POPLAVA – kritika predstave Čudo u Šarganu
U rediteljskoj postavci Jagoša Markovića, simovićevska kiša ne definiše kafanu „Šargan“ razdvajanjem od sveta – ali je, nažalost, u taj svet ni ne uključuje.
KRAJ ZAKONA, POČETAK VREMENA – kritike predstava „Protekcija“ i „Poslednje devojčice“
Petog dana ovogodišnjeg Pozorja konačno smo videli dva primera autentičnog pozorišnog pristupa, koje je reditelj Kokan Mladenović, bez obzira na različitu prirodu i status tekstualnih predložaka, kao i na razliku u konceptima i dometima na osnovu njih realizovanih uprizorenja, uobličio polazeći od, u suštini, jedinstvenih (sličnih) poetičkih principa.
OFF-GRID
NEBO POD BERLINOM – Laibach, Wir sind das Volk
Spektakl Wir sind das Volk je kritičko-poetska, zaumna i beskompromisna interpretaciju fenomena “narod” u današnjem svetu, zasnovana na dramskom i proznom opusu Hajnera Milera.
DA LI VALJA OVO MLEKO – kritika predstave Izbiračica
Rediteljska postavka Ive Milošević, u nastojanju da istovremeno ostvari značenjski i stilsko-žanrovski iskorak, donosi protivrečne rezultate.
MILEVA AJNŠTAJN NA PLAŽI
Umesto da dramsku, a time i rodnu, žensku, reprezentativnost junakinjine sudbine predoči složenijim tumačenjem, predstava „Mileva“ pokazuje sve posledice podređivanja dramskog teksta i pozorišne igre ideološkim predubeđenjima.