POZORIŠTE.DOC
Brehtvil – uputstvo za upotrebu Brehta
Gdje prestaje Hana Montana, a gdje počinje Majli Sajrus? Primjenjujući Brehtovu teoriju o epskom teatru na Dogvil Larsa Fon Trira, dobijamo odgovor na krizu Nika Kejva u muzeju Madam Tiso.
Žene naše kinematografije: Vera Belogrlić
Vera Belogrlić bila je rediteljka i koautorka čuvene dečije emisije Na slovo, na slovo. Pored toga što se izborila da dokaže da režija nije muški posao, uspela je i da osvoji Sterijinu nagradu! O njenom talentu, posvećenosti i toplini čitajte u ovom tekstu temata Žene naše kinematografije.
Žene naše kinematografije: Vera Crvenčanin Kulenović
Vera Crvenčanin Kulenović bila je prva žena koja se bavila filmskom režijom i scenaristikom u Jugoslaviji. Osim toga bila je i dramaturškinja i pozorišna rediteljka, kao i partizanka i borkinja u Drugom svetskom ratu. Verina biografija zvuči kao predložak za film. Uverite se u to i sami u ovom tekstu.
Ajnštajn na plaži – Robert Vilson i Filip Glas
Šta se desi kada se dva genijalna planetrano poznata umetnika udruže? Operska revolucija, naravno.
„Ta tvoja depresija nije slučajnost“ – Patnja i strast Sare Kejn
Koja je veza između zaljubljenosti i depresije, žudnje za drugim i žudnje za smrću? Svaka priča o Sari Kejn obično počne iznošenjem informacije da se obesila pertlama o luster u bolničkom kupatilu. Kao i njene junakinje. Ali zašto?
Prve srpske dramaturškinje
Prihvatili smo žene ratnice mnogo pre dramskih spisateljica. Ko su bile pionirke dramskog pisanja i kako je izgledala njihova borba?